Τα καλά του νεποτισμού στην τέχνη

ζΈγινε στον προηγούμενο δίσκο, ο Μαξ Καβαλέρα βρήκε έναν από τους πιο άξιους τυμπανιστές και άρχισε να γράφει ριφ ακολουθώντας την διπλομποτιά. Έπειτα από μια περιοδεία μαζί του όμως ο άξιος τυμπανιστής αισθάνεται άξιος κουβαλητής, αναφέρεται σε μισθοφορίες και βαστάζους, χάνει κάθε ενδιαφέρον για τη μουσική και πουλά τον εξοπλισμό (που o ίδιος ξεφόρτωνε). Ο κύκλος του (2011) Enslaved κλείνει όπως άνοιξε και ο κύκλος του (2013) Savages ξεκινά. Ο Μαξ βάζει τον υποδεέστερο γιο του στα τύμπανα και οι Σοούλφλάυ αλλάζουν πλεύση για να ανταπεξέλθει στη μουσική το περιοδεύον καραβάνι της οικογένειας Καβαλέρα. Αν τα κρουστά ήταν το βασικό στοιχείο αυτής της μουσικής θα υπήρχε θέμα, όμως ο Μαρκ Ρίζο συνεχίζει να κάνει ό,τι και στη σόλο δουλειά γεμίζοντας με την κιθάρα τα σημεία που δεν μπορούν να γεμίσουνε τα πόδια και τα χέρια του μικρού, με την οικεία φωνή του Μαξ πάντα από πάνω. Όσο και να θέλω να φύγει κάποτε ο Ρίζο και να ξεβρακωθεί ο και-καλά-τα-γράφω-μόνος-μου Καβαλέρα δεν μπορώ παρά να απολαύσω το πρώτο Σόουλφλάυ δημιούργημα που γέννησαν οι περιορισμένες εκτελεστικές δυνατότητες από την εποχή του (2002) .

Εγώ και ο Μαρκ είμαστε η ραχοκοκκαλιά των σημερινών Σόουλφλάυ, αυτό συμβαίνει εδώ και δέκα χρόνια. – Μαξ Καβαλέρα· την ίδια στιγμή

Ο Ζάυον Καβαλέρα θυμίζει το απλοϊκό ντράμιγνκ της δεκαετίας του ογδόντα από τους τότε πιτσιρικάδες του ντεθρας, χωρίς να είναι πλαδαρό και με κάποια καγκουρομπήτ που έλειπαν από το προηγούμενο Σοόουλφλάυ και που συγκροτήματα όπως οι Μασίνχεντ έχουν απολέσει προ πολλού. Ο Μαρκ Ρίζο στις κιθάρες σμίγει τον Τομ Μορέλλο (R.A.T.M.) με τον Τσακ Σουλντίνερ (Death), σε μικρότερο βαθμό το φλαμένκο με τη ρέγγε. Ο Μαξ Καβαλέρα είναι ο Μαξ και το να τον αναγνωρίζεις πια ως κιθαρίστα είναι αντίστοιχο του να αναγνωρίζεις τον Τομ Αράγια ως μπασίστα· δεν αμφισβητεί κανείς την πατρότητα των ριφς, αμφισβητεί όμως τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο στο συγκρότημα. Το λατίνο μέταλ καγκουρό Τόνυ Κάμπος (Static-X, Brujeria) στο μπάσο γεμίζει τον συναυλιακό ήχο και φέρνει τις σωστές επιρροές στο πρίμιτιβ τραπέζι· ο κατάλληλος άνθρωπος για τη θέση και είναι θαύμα το ότι κατέληξε εκεί, ο Μαξ διάλεξε τον προηγούμενο μπασίστα του επειδή είχε μοϊκάνα. Από τους καλεσμένους η συνεργασία στο μικρόφωνο με τον Μιτς Χάρρις των Νάπαλμ Ντεθ έχει τη χάρη γιατί συμβαίνει σε γκρουβ μέταλ πλαίσιο και όχι σε κανένα χωσιματικό (ο Μιτς δεν γκάριξε ποτέ στην γκρουβ περίοδο των Νάπαλμ)· το κομμάτι είναι το Κill Cut Scalp, δηλαδή εντάξει, Κill Cut Scalp. Όλα αυτά δημιουργούν έναν πιο αργό και ατμοσφαιρικό δίσκο με λατινογενείς γλώσσες, κιθαριστικά σκρατσάκια, ακουστικό μπάσο, μηχανικά εξόδια, πράγματα που χαρακτηρισμοί του δίσκου όπως νιου, γκρουβ, έθνικ, ιντάστριαλ, τράιμπαλ, ντεθ και λοιπά δεν αφήνουν να διαφανεί πια πως ο χαρακτήρας είναι Σόουλφλάυ καταστάλαγμα. Πλεονασμοί, ο έτερος μαέστρο των γραμμάτων μετά τον Τζεφ Γουώτερς προϊδεάζει με τις λέξεις και για τη μουσική: downstroy, point blank, self-inflikt, suicide machine,, ministry of filth, hannibal animal canibal, soulfliktion, φάκιν soulfliktion.

Ο νεποτισμός δεν παύει να γαμιέται πατόκορφα, για ανερμάτιστους τύπους όμως σαν τον Μαξ μπορεί να κάνει τη διαφορά. Πόσο μάλλον όταν κατέφτασαν και τα εικοσάχρονα του (1993) Chaos A.D. και μπορείς να πεις πως όλα τα τουβλάκια έπεσαν στη θέση τους· όχι όμως εκ του ασφαλούς. Οι κιθάρες δεν έχουν γραφτεί για να υποστηρίξουν κάποιο περασμένο μεγαλείο παρά μόνο εκείνο του ίδιου του Μαρκ Ρίζο. Οι Σόουλφλάυ τα τρία τελευταία χρόνια έχουν ανέβει το σκαλοπάτι που άφησαν όταν ο Μαξ πίεζε για επανένωση τους Σεπουλτούρα· άγνωστο αν τα πρόσφατα κομμάτια τιμηθούν και εκτιμηθούν όσο αυτά των (2004) Prophecy και (2005) Dark Ages, το Enslaved πάντως αρμόζει σε όσους θέλουν ένα παλαιό ντεθρας σύμβολο συνοδεία σύγχρονης δίκασης, και το Savages σε όσους εκτίμησαν πράγματα τύπου «Rise and fall, inna Babylon» με τουτουπά-τουτουπά και heavy metal leads. Εδώ η δουλεία των Oculus Outré με τα κόκαλα για τον δίσκο. Soulfly IX, people.

πηγές: Behind the Mask podcast, David Kinkade Official


One response to “Τα καλά του νεποτισμού στην τέχνη

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s