There was a glitch


Ένα ερώτημα: είναι οι Ο Ες Άι μοναδικοί; Μια απάντηση δεν θα επηρέαζε την αισθητική απόλαυση, σε βοηθά να μάθεις μόνο ποίοι άλλοι προσέγγισαν μέσω εναλλακτικών διαδρόμων αυτό το σημείο του μουσικού γαλαξία· γιατί από τον (μέισντρημ) μέταλ χώρο μόνο αυτοί κινήθηκαν προς τα εκεί παίρνοντας μαζί τις κιθάρες. Δεν αποτελούσε μονόδρομο, τα μέταλ ριφς δεν είναι το μόνο πράγμα που παράγει ο Τζιμ Μαθέος: οι προσωπικοί δίσκοι του είναι ακουστικοί ενώ ο Κέβιν Μουρ δεν φαίνεται να ασχολείται τόσο με τη μορφή της πρώτης του ύλης όσο με το να της αλλάζει την παναγία· γιατί λοιπόν χέβυ (δεύτερο ερώτημα); Κάποιος θα έλεγε πως η ρετσινιά του προγκρεσιβά δεν βγαίνει εύκολα, υποχρεώνοντάς σε να πράξεις αναλόγως από τη στιγμή που εξακολουθείς να βλέπεις τα λοιπά ακροατήρια με το κιάλι· κάτι τέτοιο όμως θα ήταν φτηνό και σίγουρα δεν κάνει ρίμα με την ποιότητα του σχήματος και μερικά ακόμη δεδομένα.

Οι αγαπημένοι τους Τουλ και Πόρκιουπάιν Τρι έχουν απενοχοποιήσει προ πολλού τη μέταλ κιθάρα, οι συγκεκριμένοι όμως δεν περίμεναν αυτούς για να τη μάθουν. Ένα το προτέρημα· δεύτερο, το συγκυριακό της υπόθεσης: ο Μαθέος αποφασίζει πριν καιρό να σχηματίσει το απόλυτο προγκρέσιβ μέταλ σχήμα (πιθανόν γιατί το άλλο του σχήμα, οι Φέητς Γουόρνινγκ, ήταν απασχολημένοι με το να δημιουργούν τέχνη) και ζητά ιδέες από τον Κέβιν Μουρ, τον παλιό πληκτρά των Ντρημ Θίατερ· άνθρωπο που είχε να συνεισφέρει ενεργά σε χέβυ μουσική από τότε που το παλιό του σχήμα συνδύαζε Παντέρα με Μπον Τζόβι. Ο Κέβιν απαντά μαγαρίζοντας τότε (2002) ότι θύμιζε άνοιξη στο υλικό των συμμετεχόντων Μάικ Πορτνόυ και Τζιμ Μαθέος και ω του θαύματος, ο δεύτερος γυρνά πίσω ζητώντας κι άλλο. Ευτυχώς, γιατί σε μερικούς μεγαλομανείς αντίκτυπο έχει μόνο το θράσος, ενώ σε μερικούς ακροατές η πολύ άνοιξη προκαλεί αλλεργία. Τη θέση αυτής στον κεντρικό άξονα των Ο Ες Άι παίρνει η Ισορροπία, με τον Μουρ να περιλαβαίνει τα ριφς με chopped and screwed τακτικές, να προσθέτει ηχογραφήσεις από ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές μεταδόσεις και να αντιμετωπίζει τον ντράμερ ως όργανο που παίζει ένα άλλο όργανο· εν συνεχεία να αντισταθμίζει το φορτωμένο του πια υλικό με τα μονότονα μεν, καίρια δε φωνητικά του. Και ως αποτέλεσμα όλων:

«Δεν ήταν αυτό το πρόβλημα, έχω παίξει σε μερικούς τα τύμπανα χωρίς κάποια άλλη συνεισφορά μόνο και μόνο επειδή είχε πλάκα· με τον Κέβιν Μουρ δεν έχει καν πλάκα.» – Μάικ Πόρτνοϋ
«Η διασκέδαση είναι μια βαριά λέξη» – Τζιμ Μαθέος

Αυτή παραμένει η συνταγή των εναπομεινάντων Μουρ και Μαθέος, χωρίς καλεσμένους και χωρίς ντράμερ με άποψη, άρα πιο συγκεκριμένη και με νέο ενδιαφέρον: η τότε χαρά της νεοανακαλυφθείσας περιοχής αντικαταστάθηκε με την ικανοποίηση που προκαλεί η εκτενής αξιοποίησή της. Τα εικονοπλαστικά λόγια του Μουρ εξακολουθούν να προκαλούν χαμογελάκι, χρησιμοποιώντας από memes του διαδικτύου μέχρι ιστορικά συμβάντα και ανοίγοντας θέματα για την ελπίδα και το καρμικό της ζωής· άλλη μια περιοχή προς εξερεύνηση για τον ακροατή. Ο νέος δίσκος είναι λιγότερο ιντάστριαλ ροκ και περισσότερο οτιδήποτε άλλο, αυτό για τους Ο Ες Άι σημαίνει λιγότερος συμβιβασμός και περισσότερη αλληλοσυμπλήρωση· μπίνγκο. Το Fire Make Thunder κυκλοφορεί από τη Metal Blade.


One response to “There was a glitch

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s