Μικ Γουώλ | Enter Night

Άλλο ένα βιβλίο κυκλοφορεί με θέμα τους Μετάλλικα και αυτό από μόνο του δεν μπορεί να είναι άξιο λόγου, το αντικείμενο έχει εξαντληθεί και ξεφύγει σε ανείπωτο βαθμό. Συγγραφέας του όμως είναι ο Μικ Γουώλ, ένας εκ των τριών δημοσιογράφων που προκλήθηκε κάποτε δημόσια από τον Αξλ Ρόουζ σε μονομαχία, κάτι που θα μπορούσε να κυκλοφορεί και σε παράσημο. Σε πρόσφατη συνέντευξή του δεν είναι απλώς κατατοπιστικός· κάνει το βιβλίο να μοιάζει περιττό, παρουσιάζοντας όλες τις βασικές του θέσεις (τα επιχειρήματα των θέσεων αυτών είναι πάμπολλα και μπορούν να βρεθούν και εκτός βιβλίου). Πραγματεύεται όλα αυτά που άλλες φορές στρέβλωσαν και άλλες ανέτρεψαν τη ρώτα της μουσικής τους, αφιερώνεται δηλαδή όχι τόσο στο μουσικό αποτέλεσμα όσο στις αιτίες που το προκάλεσαν. Ο ορθός ισχυρισμός πως το St. Anger αποτελεί έργο τέχνης δεν ακούγεται για πρώτη φορά, έργα τέχνης όμως αποτελούν και τα μισά αυθόρμητα ή μη κομμάτια που ανέβηκαν σήμερα στο Μάυσπέις, ο βαρύγδουπος χαρακτηρισμός από μόνος του δεν αποτελεί λόγο για να περάσει ο κέρσορας πάνω από τον σχετικό φάκελο και το χέρι πάνω από το ράφι.

Γιατί ο Γουώλ θέλει να εξάρει με τον τρόπο του τον δίσκο; Θέλει απλώς να τον αντιδιαστείλει με το (2008) Death Magnetic, το οποίο χαρακτηρίζει ποπ; Και γιατί το προχωρά τόσο ώστε να ονομάσει τον δίσκο του 2003 την τελευταία σπουδαία μουσική τους δημιουργία, γιατί θέλει να μας τρίψει στα μούτρα αυτήν την απαίσια αλήθεια; Ο χαρακτήρας του St. Anger μπορεί να είναι εκκεντρικός, αλλά αυτό δεν το απέτρεψε από το να παίζεται ως ηχητική υπόκρουση σε καταναλωτικές, αθλητικές ή άλλες δραστηριότητες, ενώ και η πιο προσβάσιμη τραγουδοποιία του Death Magnetic δεν εμπόδισε κάποιους από το να τον εκλάβουν ως πλήρη καλλιτεχνική πρόταση, κάτι που εξυπηρετεί το Ωραίο και τίποτε άλλο. Προς τι λοιπόν αυτή η ασπρόμαυρη αντιμετώπιση;

Είναι θαυμάσιο να μπορεί κανείς να διακρίνει την τέχνη στην καθημερινή του ζωή, υπάρχουν πολλά όμορφα πράγματα γύρω μας που μας καλούν να τα ανακαλύψουμε κ.τ.λ. μα για να αποφευχθεί μία ισοπέδωση και να υπάρξει ένας μπούσουλας, ελάχιστα αντικείμενα θα χαρακτηριστούν έργα τέχνης και ακόμη λιγότερα θα απασχολήσουν τους φιλότεχνους· καταλήγουμε δηλαδή να θεωρούμε καλλιτεχνικά όχι απαραιτήτως τα καλύτερα αλλά αυτά που θα απασχολήσουν κριτικούς και κοινό. Τα επαναλαμβανόμενα, καθημερινά μοτίβα του Άντυ Γουώρχολ χαρακτηρίστηκαν τέχνη επειδή ο δημιουργός είχε πρόσβαση στους χώρους των μουσείων και των γκαλερί, άρα ό,τι και να τοποθετούσε ο τύπος εκεί ήταν αναπόφευκτο να απασχολήσει κριτικούς, τους υπόλοιπους δημιουργούς και κατ’ επέκταση το κοινό. Τα εξίσου επαναλαμβανόμενα, καθημερινά θέματα των Μετάλλικα του St. Anger και η «άλλο ένα σχήμα στην υπόγα» νοοτροπία θα αφορούσε ελάχιστους εάν αυτοί δεν είχαν την προσοχή των πάντων. Την ίδια στιγμή όμως κανείς στον χώρο τους δεν επιδίωξε κάτι τέτοιο από θέση ισχύος άρα η μουσική του διακρίνεται αναπόφευκτα από μια μοναδικότητα, την οποία και δηλώνει όσο τίποτε η αθέλητη ταύτιση του τίτλου με το υποτιθέμενο ουσιαστικό του ιδιωματισμού stangry. Ο χαρακτηρισμός χρησιμοποιείται για κάποιον ο οποίος είναι σε ίσες ποσότητες βλάκας και θυμωμένος· έχει τσαντιστεί χωρίς να γνωρίζει το γιατί ή δεν έχει πλήρη επίγνωση του τι συμβαίνει και τσαντίζεται. Οι δημιουργοί του St. Anger, χωρίς να γνωρίζουν τι ακριβώς τους φταίει, έδωσαν στον δίσκο ένα όνομα που παραπέμπει σε κάτι απίστευτα χαρακτηριστικό για το περιεχόμενό του και ναι, το περιεχόμενο εν συνόλω είναι σαφώς καλύτερο από εκείνο του  Death Magnetic. Ένας κατά λάθος επιτυχημένος τίτλος και ένα σημείο στίξης (.) περιττό σε αυτόν, περιττό σαν τη σημερινή δισκογραφική παρουσία των Μετάλλικα.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s