Fail Of Kalessin: Eurovision 2010

Χωρίς τίτλοφφφφ

Να κάτι ενδιαφέρον που θα μπορεί να διηγείται από σήμερα στις κοπέλες ο συμπατριώτης μας που κυκλοφόρησε το demo τους το 1996. Το ακροατήριο του είναι δυνητικά ατελείωτο: όλοι όσοι έκαναν χρυσούς τους Λόρντι πριν από τέσσερα χρόνια! To συγκρότημα του πάλαι ποτέ συναυλιακού κιθαρίστα των Σατύρικον έχει αποσυντεθεί και επανέλθει δυο-τρεις φορές στην πορεία του. Ο Obsidian C. αποδείχθηκε εξαιρετικός δημοσιοσχεσίτης, πετυχαίνοντας την συμμετοχή επιφανών μουσικών στην δεύτερη επιστροφή του, οι οποίοι πριν αποχωρήσουν φρόντισαν να αναβαθμίσουν το υλικό. Δεν χρειάστηκε παρά λίγος καιρός απουσίας μου από τα κοινά, ώστε να συνειδητοποιήσω προσφάτως με έκπληξη πως οι τύποι έχουν μεταμορφωθεί στο λαϊκό black metal σχήμα των ημερών μας.  Και το ‘λαϊκό’ δεν είναι απαραιτήτως κακό, ούτε και το να επηρεάζεσαι από διάφορες πτυχές τις μαζικής κουλτούρας. Το κακό είναι όταν αυτό γίνεται αυτοσκοπός: πριν κάποια χρόνια ο Σάκης Τόλης εντυπωσιάζεται από την ταινία των Τριακοσίων και το γεγονός αυτό του δίνει ένα ακόμη κίνητρο για να καταπιαστεί με το θέμα του πολέμου. Οι Ρόττιγνκ Κράιστ παραδίδουν το (2010) Εάλω  όταν έχει περάσει πια ο ο όλος ντόρος για την ταινία, αν και επιδιώκεται συσχετισμός από την εταιρία τους. Ο Νορβηγός αντίθετα επέλεξε να κινηθεί αλλέως: παρατηρώντας εν έτει 2006 τις πρώτες σκηνές της ταινίας και την αυξανόμενη προώθηση της, ντύνει βιαστικά τον δίσκο του (2006) Armada με ένα σπαρτιατικό εξώφυλλο και το πράγμα συνεχίζει να κυλάει έκτοτε (εν συνεχεία, προσθέτει και τις σκιές των δόρεων που είχε ξεχάσει στο πρόμο). Ο άνθρωπος εμπορεύεται άριστα, αλλά για την καλλιτεχνική του ακεραιότητα ήμουν ανέκαθεν επιφυλακτικός. Όταν αδελφέ στα τραγούδια σου υμνείς το pure destructive hate, και στην προσωπική σου σελίδα έχεις αυτό που γράφει η παραπάνω εικόνα, τότε κάτι από τα δύο δεν κάνεις καλά.

Η αγάπη του για την Ελλάδα είναι πολυδιάστατη. Επίσης, θαύμασε το χιπ χοπ ψευδώνυμο. Όπως κάθε γκάνγκστα που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και αυτός έχει εξασφαλίσει κατηγορίες για βιασμό.

Μπορεί λοιπόν ο Σάκης Τόλης να σάστισε όταν έμαθε την είδηση για το συγκρότημα με το οποίο θα περιοδεύσει, η δήλωση συμμετοχής στη Γιουροβίζιον όμως είναι ουσιαστικά η φυσική συνέχεια της μέχρι τώρα πορείας τους. Από εκεί και πέρα έχεις αρκετά κίνητρα για να στήσεις μουσικά  κάτι τουλάχιστον ανταγωνιστικό. Ανταγωνιστικό προς τον Μάνο Πυροβολάκη πάντα, έτσι, Το κομμάτι που παρουσίασαν στο διαγωνισμό είναι κομμένο και ραμμένο για άλλο ακροατήριο. Δεν είναι αυτός όμως ο λόγος της αποτυχίας τους, καθώς η υπόλοιπη μουσική τους είναι το ίδιο αδιάφορη: με την κίνηση τους αυτή πήγαν για τα πολλά, χάνοντας τελικά και τα λίγα. Τα λίγα είναι ένα χαζό ακροατήριο που νιώθει προδομένο, εξ ου και ο μέσος όρος 0/100 που έχει το τραγούδι μέχρι στιγμής σε σχετική ιστοσελίδα. Εδώ η μουσική που έκανε πριν δεκαπέντε χρόνια τον δαιμόνιο Έλληνα να διακρίνει το μελλοντικό αστέρι της Γιουροβίζιον.

Μόνο τα πιο true subgenres πηγαίνουν Γιουροβίζιον

Υστερόγραφο: μόλις πριν πέντε λεπτά ενημερώθηκα πως συμμετέχουν και οι Πέην οφ Σαλβέησοντ στον διαγωνισμό. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν το εκνευριστικό εγχώριο ακροατήριο τους, μπορώ να πω με σιγουριά πως ΖΩ ΓΙΑ ΤΕΤΟΙΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ. Ο θεσμός φυσικά και δεν αλλάζει· αυτό που αλλάζει είναι τα σχήματα τα ίδια. Και η αλλαγή δεν είναι τόσο μουσική όσο στρατηγική: απλώς επιλέγουν να μην κρύβονται πια πίσω από το δάκτυλο τους.

As we walk through the aaashes, I whisper your nameee…


10 responses to “Fail Of Kalessin: Eurovision 2010

  • engineno9

    Καλημέρα,

    να κάνω τον συνήγορο του διαβόλου; Ποιά η διαφορά των WIG WAM και Lordi από τους Keep of Kalessin, Pain of Salvation, Mikkey Dee (http://en.wikipedia.org/wiki/Mikkey_Dee για την σχέση του με την Eurovision) πέραν του ότι ανήκουν σε διαφορετικό παρακλάδι του rock/metal/σκληρού ήχου; Από την στιγμή που κάθε μουσικός/συγκρότημα επιλέγει την δισκογραφία ως μέσο βιοπορισμού κάνει ό,τι είναι δυνατόν ώστε να αυξήσει τα εισοδήματά του (συναυλίες, special editions, t-shirts, accessories κτλ). Στα πλαίσια αυτά, ακόμη και η Eurovision μπορεί να εκληφθεί ως ένας πανευρωπαικός διαγωνισμός τραγουδιού ο οποίος δυνητικά μπορεί να σου διευρύνει το κοινό με τελικό στόχο την αύξηση των πωλήσεων. Άρα λοιπόν το να απαιτούμε μεγαλύτερο integrity ή credibility από τους κάθε Keep of Kalessin μόνο και μόνο επειδή παίζουν (θεωρητικά) black metal θεωρώ ότι είναι τουλάχιστον ρομαντικό. Άλλωστε στις Σκανδιναβικές χώρες ήδη το έχουν πιάσει το νόημα ( ό,τι σχετίζεται με το Metal και δη με το Death/Black αποτελεί σημαντικό εξαγώγιμο προϊόν-από εμπορική και όχι πολιτιστική άποψη) με αποτέλεσμα το κράτος να έχει ήδη μπει για τα καλά στο παιχνίδι. Για παράδειγμα δες ποιός επιχορηγούσε την συναυλία των Transit/Stille Oppror/Goldlog το προηγούμενο Σάββατο…

    • Θάνους

      Από την στιγμή που κάθε μουσικός/συγκρότημα επιλέγει την δισκογραφία ως μέσο βιοπορισμού
      Ας μην είμαστε απόλυτοι. Όχι, δεν έχω κατά νου όλους τους άσημους καλλιτέχνες αυτού του πλανήτη αλλά σεβαστά ονόματα, τα οποία και απορρίπτουν προτάσεις για περαιτέρω εμπορική εκμετάλλευση της μουσικής βλέποντας την απλώς ως μια δευτερεύουσα πηγή εσόδων.

      Στο κείμενο αναφερόμουν σε ιδεολογική αλλαγή των δύο συγκροτημάτων. Βλακεία μου και το άλλαξα, γιατί εννοούσα ‘στρατηγική’ αλλαγή. Δεν έχω κάποιο πρόβλημα με την Eurovision, ούτε και με όσους συμμετέχουν σε αυτή. Αντιθέτως (υποθέτω πως) έχουν βρεθεί και αξιόλογες συνθέσεις στον διαγωνισμό. Αφορμή για το παραπάνω κείμενο είναι το γεγονός πως φέτος δεν συναντούμε κάποιο λουλουδάτο power metal σχήμα, αλλά δύο συγκροτήματα που μέχρι προσφάτως πωλούσαν μίσος και φιλοσοφία αντίστοιχα. Φυσικά και θα με ενοχλούσε εάν αυτό συνέβαινε με κάποιους μουσικούς που έχω σε υπόληψη, αλλά για τους συγκεκριμένους πάντοτε πίστευα πως απευθύνονταν συνειδητά σε συγκεκριμένα ακροατήρια, λόγω δευτερευόντων λόγων (γεωγραφική θέση, εταιρία κ.α.). Έτσι σε στιγμές σαν και αυτές χαλαρώνω και απολαμβάνω τις υπερβολικές αντιδράσεις των οπαδών τους. Συνοψίζοντας: όλα αυτά που αναφέρεις είναι καλά και άγια (συναυλίες, special editions, t-shirts, accessories), από την στιγμή που δεν επιδρούν στην ίδια την μουσική, η οποία παίζει τον ρόλο του προϊόντος. Για την συναυλία στην οποία αναφέρεσαι δεν έχω ιδέα, από τα ονόματα συμπεραίνω Σκανδιναβία, άρα λογικά έχουμε για χορηγό κάποια Πρεσβεία ή Υπουργείο.

      Υστερόγραφο: Εάν δεν κάνω λάθος, δεν επιτρέπονται τραγούδια άνω των τριών λεπτών. Υπό άλλες συνθήκες, ο διαγωνισμός θα μπορούσε να είναι ο παράδεισος του grindcore😛

      • Θάνους

        Μόλις βρήκα και των Pain Of Salvation το κομμάτι, αναρτώ. Εντάξει θα πει κάποιος και τι με το ότι πωλούσαν φιλοσοφία; Δεν είμαι φίλος του σχήματος αλλά από τα όσα μου έχουν πει, έχουν γράψει στίχους και έχουν κάνει δηλώσεις στις οποίες καταφέρονται εναντίον της βιομηχανίας του θεάματος, so there you go.

  • engineno9

    Καλημέρα,
    στα 20 (περίπου) χρόνια που ασχολούμαι με το metal έχω αποστασιοποιηθεί από κάθε διάθεση αναζήτησης της αλήθειας στους στίχους, στην στάση ή στην φιλοσοφία ενός συγκροτήματος. Στέκομαι στην μουσική και στην συνολική ατμόσφαιρα που μεταδίδεται σαν καλλιτεχνικό έργο και μόνο. Άλλωστε οι μουσικοί είναι άνθρωποι με τις αδυναμίες τους και τις αμήχανες στιγμές τους (π.χ. δες έναν αυτοαποκαλούμενο μισάνθρωπο εδώ http://www.youtube.com/watch?v=GbZq9w0knFM&feature=player_embedded).

    Υ.Γ. 1
    Το Black Metal (σαν image και λιγότερο σαν μουσική) έχει ήδη περάσει στα «σαλόνια» : http://jpeterso.wordpress.com/2008/11/19/black-metal-barbies/.

    Υ.Γ. 2
    Βάσει της εξέλιξης των πραγμάτων πιστεύω ότι πραγματικά θα έρθει η ημέρα που θα δουμε και grindcore στην Eurovison.

    Καλημέρα και ευχαριστώ για την ανταλλαγή απόψεων

    • Psaras

      Ok! Δεν υπάρχουν λόγια για τις black metal barbie! Ντροπή, αίσχος και σήψη! χαχα! Απορώ πώς σκέφτεστε εδώ μέσα ώρες ώρες… Εάν βάλω στο Ρουβά απο κάτω τον τίτλο «black metal» θα είναι; Απο την άλλη δεν καταλαβαίνω γιατί ένας «blackas» απαγορεύεται να κανει ποδήλατο! Υπάρχουν κάπου οι 10 εντολές του blackster;
      1.Ου ποδηλατεύσεις
      2.Ου γελάσεις
      …και η λίστα μοιάζει ατελείωτη! Μπράβο σου αγαπητέ engineno9 που μετά απο 20 χρόνια στο κουρμπέτι κατάλαβες πως οι blackaδες ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΟΔΗΛΑΤΟ! Αλλά ναι ξέρω με βάση το δικό σας «φιδίσιο» μυαλό ένας «μισάνθρωπος» πρεπει μονο να ξαπλώνει σε φέρετρο! ΓΕΑΑΑΑ!

      Οσο για τη Eurovision…

      ΕLYSION, WEB, INACTIVE MESSIAH, IN VAIN, SADDOLS, BARE INFINITY (και πολλές άλλες σούπες) 12 POINTS!

      Καλές πέψεις
      Ψαράς

  • engineno9

    αγαπητέ psara αυτό ακριβώς θέλω να πώ και για αυτό ακριβώς παρέθεσα (προβοκατόρικα να θέλεις) αυτά τα links…Όπως γράφω : «ΣΤΕΚΟΜΑΙ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ». Δεν υπάρχει κανένας κανόνας που να υπαγορεύει ό,τι κάποιος που ασχολείται με το Black metal δεν πρέπει να κάνει ποδήλατο, να γελάσει, να πάει για ψώνια στο supermarket ή οτιδήποτε άλλο γιατί αλλιώς θα θεωρηθεί ξεπουλημένος. Όπως επίσης δεν υπάρχει κανόνας που να υπαγορεύει ότι το Black Metal οφείλει να έχει αυξημένο credibility σε σχέση με τα άλλα μουσικά είδη. Νομίζεις ότι η άποψη μου για το A Blaze in the Northern Sky άλλαξε επειδή είδα αυτό το video; Όχι φυσικά, γιατί έχω μάθει να ξεχωρίζω την μουσική από τα υπόλοιπα (Image κτλ) και φυσικά δεν περιμένω ο (κάθε) Nocturno Culto να ζει στην μέση του δάσους και να επικαλείται τον σατανά 24 ώρες το 24ωρο. Όπως επίσης δεν θα αλλάξει και η γνώμη μου (θετική ή αρνητική) για τους Keep of Kalesin μετά την υποψηφιότητά τους για συμμετοχή τους στην eurovision. Αν ήταν έτσι θα ήμουνα σαν τους γραφικούς «πρωτοδισκάκιες» των διάφορων forum που γράφουν ότι η τελευταία καλή ηχογράφηση των Metallica ήταν το No life till leather (άσχετα αν στην πλειοψηφεία τους, γνώρισαν τους Metallica από το Enter Sandman) ή σαν αυτούς που έπεσαν από τα σύνεφα με την επανένωση των Sex Pistols…

    • Psaras

      Δικαιολογίες! Το ΚΑRMA θα ξεπροβάλει και σαν σεισμός θα χτυπήσει τη λαγνεία που κρύβετε δειλά στα γλυκόπικρά σας μάτια…

      MORAL ΡΕ Μ****Α!!!!!!!

  • Θάνους

    Φυσικά και είναι άνθρωποι οι μουσικοί. Οι άνθρωποι έχουν αισθήματα, κάποιοι από αυτούς μάλιστα επιλέγουν να διοχετεύσουν μέρος αυτών στη μουσική τους. Εάν καίγεσαι να εκφραστείς και να μιλήσεις για κάποια πράγματα, το συναίσθημα θα επηρεάσει τα πάντα. Όταν μάλιστα η μουσική που επιλέγεις περιορίζεται στα βασικά, αυτό θα φανεί άμεσα, για αυτό και όσοι εμπορεύονται συνήθως προσθέτουν και άλλα υλικά στο μείγμα (ως γνωστόν, η κατάμαυρη σοκολάτα πικρίζει). Παραδείγματος χάριν, Έντζιν, διαφωνώ με τα όσα γράφεις για τους Sarcofago. Η πιθανότητες να έπαιρναν εντελώς στα σοβαρά τα όσα έπαιζαν είναι τεράστιες. Ο τρόπος που ενεργούσαν μαρτυρά την τότε ηλικία τους. Το κλειδί στην υπόθεση όμως είναι πως ο σημερινός Lamounier δεν έχει αποκηρύξει τίποτε. Μπορεί να διδάσκει οικονομικά σε πανεπιστήμιο και να μην τραγουδά πια για το τσεκούρι του Σατανά που ρουφά η Παρθένα, όμως κατακρίνει τις ενέργειες του Max Cavalera και φροντίζει να διαλύσει το 2000 τους Sarcofago ουρλιάζοντας:

    Selling their souls to an unknown force, painting their faces with cum! If the Devil is some kind of god, KILL HIM! Selling Satan like another capitalism’s product, corrupting the essence of brutal music! Remember what Warrior said: only Death is real!!!

    Φυσικά και το black metal έχει εμπορευματοποιηθεί, αυτό είναι κάτι που συμβαίνει τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια! Για τον λόγο αυτό και θεωρούσα πως σχήματα σαν τους Keep Of Kalessin επέλεξαν την μουσική αυτή γιατί είναι Νορβηγοί και η καταγωγή τους πουλάει. Απλώς δεν έχει έλθει ακόμη η ώρα που θα τους δεχθεί ο μεσήλικας τηλεορασόπληκτος σε διαφήμιση αυτοκινήτου, εξ ου και η αποτυχία τους στον διαγωνισμό. Την ίδια στιγμή οι Sarcofago επιλέγουν να επανεκδίδονται ακόμη από την Cogumelo, και μην μου πεις πως δεν υπάρχουν σήμερα μεγάλες εταιρίες που δεν θα ήθελαν δικαιώματα για special editions, t-shirts και accessories των Βραζιλιάνων (ή κόσμος που δεν θα πλήρωνε για να τους δει ζωντανά).

    Μπορεί ο Nocturno να χρησιμοποιεί τη λέξη μισάνθρωπος στο ανούσιο αυτό documentary, το έτερο μέλος του συγκροτήματος όμως του απαγόρευσε να βάλει το όνομα ‘Darkthrone’ στην κυκλοφορία. Ταυτοχρόνως έχει αρνηθεί κάθε προσφορά για περιοδεία και διατηρεί την πρωινή του δουλειά μέχρι και σήμερα, ώστε να μην βρεθεί άνθρωπος μέχρι να πεθάνει για να του την πει. Ναι, υπάρχουν ατασθαλίες των Fenriz και Lamounier στα σημεία. Αλλά το βασικό μήνυμα δεν έχει αλλάξει μέχρι και σήμερα, απλώς έχει μπει σε διαφορετικό κάδρο. Και πόσο μούφες είναι οι τύποι που αποκηρύττουν ολοκληρωτικά την εφηβεία τους στην τελική! Δεν αναζητώ αλήθειες σε στίχους συγκροτημάτων. (Πιστεύω πως) μπορώ να τις ακούσω. Υπάρχουν ακόμη πολλοί καλλιτέχνες σε αυτόν τον κόσμο που κρατούν αναλλοίωτες κάποιες αξίες, έτσι χωρίς να τους ειδωλοποιώ, τους σέβομαι. Το μόνο που κάνω είναι να διασκεδάζω με τους οπαδούς των Pain Of Salvation και Keep of Kalessin που προσπαθούν να τα μπαλώσουν, για τον ίδιο λόγο που διασκεδάζει ο Lamounier με τον Cavalera: γιατί μπορεί. Δεν κρύβω τις προτιμήσεις μου στην μουσική, έτσι εάν κάποιος από τους καλλιτέχνες που σέβομαι κάνει κάποια λαδιά, είμαι στην διάθεση σου για πείραγμα. Μέχρι τότε όμως, επίτρεψε μου να διασκεδάσω και εγώ με τον ‘προδότη’ Cavalera που εμφανίστηκε με μπλούζα Νικοπολίδη στην Αθήνα.

    Χρειαζόταν ελάχιστη νοητική ικανότητα για να καταλάβει ο δεκαοκτάχρονος του παρελθόντος πως αυτά τα οποία προορίζει για τον πρώτο του δίσκο είναι δηλώσεις που παραδίδονται στην Ιστορία, άρα είναι πιθανό να υπάρχουν πολύ μετά από αυτόν και ακόμη πιο πιθανό να τον κυνηγούν για μια ζωή (βλέπε Καιάδας). Κανένας δεν υποχρέωσε όλους τους παραπάνω να πάρουν θέση. Μόνοι τους το έκαναν, γιατί υποτίθεται πως ήθελαν να πουν κάποια πράγματα. Εάν δεν τα εννοούσαν ποτέ, είναι έμποροι. Εάν το ξανασκέφθηκαν και έκαναν στροφή 180 μοιρών, είναι απλώς ηλίθιοι (προσωπικά δεν μπορώ να δεχθώ τύπους που ισχυρίζονται πως πήραν τα χαμπάρια τους στα τριάντα ή κάτι τέτοιο).

    Καλώς θεωρείται φερέγγυο είδος το αληθινό black metal. Κακώς θεωρείται το «Dragontower» black metal. Καλώς την πάτησαν όσοι ξεγελάστηκαν με την αληθοφάνεια των παλαιών Keep Of Kalessin. Και κακώς ο Ψαράς δεν αναφέρει τις υπόλοιπες ‘σούπες’. Δεν ήξερα πόση Eurovision κρύβει η ελληνική μέταλ. Μακάρι να υπάρχει και κανείς με αξιόλογα refrains, μπας και κάτσει κανένα breakthrough και αποχαιρετήσουν ‘την σκηνή που τους ανέδειξε’ (μαύρο δάκρυ η σκηνή μετά). Εδώ το πιο φερέγγυο ‘female fronted’ metal της χώρας:

    • Psaras

      ΣΟΥΠΕΣ (για κάθε όρεξη):

      ΕLYSION
      WEB
      DAKRYA
      MORAL
      INACTIVE MESSIAH
      AVITH
      IN VEIN
      SADDOLS
      DEAD ALICE
      BARE INFINITY
      SORROWFUL ANGELS
      THE FALLEN WITHIN
      ISMINI
      THE ENOCHIAN

      Καλές γεύσεις (αν και άνοστες)
      Ψαράς

  • Namedropping 2013 pt. 1 |

    […] των Akercocke. Οι Κηπ οφ Καλέσσιν ασχολούνται ακόμη με το κομμάτι που έστειλαν πριν χρόνια στην Γιουροβίζιον, ο Ίζαν […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s